Cechy Optidrive P2
Zaawansowany, niezwykle użyteczny i elastyczny dla wysokich wymagań twojej aplikacji
150% przeciążenia przez 60 sekund
200% przeciążenia przez 4 sekundy
Przemysłowy “heavy duty” dla wszystkich modeli
Odporny, Wszechstronny i Łatwy w użyciu
Bezczujnikowe sterowanie wektorowe
Do 200% momentu obrotowego od prędkości zerowej gwarantuje niezawodne uruchomienie i precyzyjną kontrolę prędkości w każdych warunkach obciążenia.
Sterowanie silnikami PM z magnesami trwałymi
Zaawansowane algorytmy pozwalają na sterowanie najnowszej generacji wysokowydajnymi silnikami z magnesami trwałymi.
Wbudowany filtr EMC
Zintegrowany z Optidrive P2 filtr EMC redukuje czas i minimalizuje koszty montażu.
Zintegrowany tranzystor hamowania
Oszczędność miejsca, czasu i kosztów instalacji.
Bezpieczne Odłączenie Momentu (STO)
Optidrive P2 oferuje bezpieczną funkcję Save Torque Off (STO), aby umożliwić prostą integrację krytycznych obwodów bezpieczeństwa maszyn.
- Prosta konstrukcja maszyny zmniejsza koszty uzycia komponentów, pozwala zaoszczędzić miejsce w panelu i minimalizuje czas instalacji
- Szybsze wyłączanie i procedury restartu skracają czas obsługi systemu.
- Wyższy standard bezpieczeństwa w porównaniu do rozwiązań mechanicznych.
- Lepsze połączenia silnika z użyciem jednolitego kabla bez przerwy pomiędzy.
Wsparcie Komunikacji Sieciowej
Optidrive P2 obsługuje standardowo Modbus RTU i CANopen. Opcjonalnie wsuwane moduły komunikacyjne oferują dodatkowe wsparcie komunikacji w następujących sieciach:
Zaawansowana kontrola silnika
Optidrive P2 został zaprojektowany do współpracy z szeroką gamą różnych typów silników, których obsługa wymaga zmiany jedynie kilku parametrów. Doskonale współpracuje zarówno ze standardowymi silnikami indukcyjnymi w klasie sprawności IE2, jak i z najnowszej generacji energooszczędnymi w klasie IE3, IE4, w tym również z silnikami synchronicznymi i silnikami DC. Dzięki wysokiej sprawności Optidrive P2 w połączeniu z wysoką sprawnością silnika gwarantuje użytkownikowi realne i wymierne oszczędności energii, skaracając czas zwrotu dokonanej inwestycji.
Silniki indukcyjne AC (IM)
Zdecydowaną większość silników prądu zmiennego będących w użyciu na całym świecie stanowią standardowe silniki indukcyjne . Silniki te są stosunkowo tanie, łatwo dostępne i zapewniają dobrą wydajność przy odpowiednio długiej żywotność . Za sprawą coraz większego globalnego nacisku na zwiększanie efektywności energetycznej producenci urządzeń, w tym silników znacznie udoskonalili i zmodyfikowali swoje projekty w ostatnich latach. Optidrive P2 został opracowany, aby zapewnić optymalną kontrolę i maksymalną wydajność podczas pracy zarówno ze starszymi typami silników, jak i najnowszymi o wysokiej efektywności.
Optidrive P2 został opracowany, aby zapewnić optymalną kontrolę i maksymalną wydajność podczas pracy zarówno ze starszymi typami silników, jak i najnowszymi o wysokiej efektywności.
Funkcjonalność może być zapewniona w trybie sterowania U/F lub w trybie III Generacji HPVC (High Performance Vector Control) , który zapewnia do 200 % momentu przy prędkości zerowej bez konieczności stosowania sprzężenia enkoderowego.
Silniki synchroniczne AC z magnesami trwałymi (PM)
Silniki AC z magnesami trwałymi (PM) zapewniają większą wydajność sterowania prądem zmiennym w porównaniu do standardowych silników indukcyjnych . Zastosowane magnesy trwałe w konstrukcji silnika eliminują potrzebę wytwarzania prądu magnesującego, zmniejszając straty elektryczne. Silniki PM są stosowane od wielu lat w maszynach o wymaganej dużej dynamice ruchu, lub w aplikacjach dużych mocy, przy jednoczesnej konieczności stosowania sprzężenia zwrotnego w postaci rezolwera lub enkodera. Innowacyjność konstrukcji Optidrive P2 pozwala na jego doskonałą współpracę z silnikami AC PM bez żadnego sprzężenia zwrotnego , pozwalając na zwiększanie efektywności energetycznej aplikacji przy optymalnie niskich kosztach jej budowy i eksploatacji, pozbawionych elementu wrażliwego jakim jest sprzężenie zwrotne.
Silniki bezszczotkowe DC (BLDC)
Silniki BLDC są podobne do silników AC PM jednak konstrukcja ich wymaga nieco innego sposobu sterowania w celu optymalizacji wydajności. Optidrive P2 ma możliwość kontrolowania tego typu silnika, wymagając jedynie prostych zmian kilku parametrów. Uniwersalność Optidrive P2 zapewnia maksymalną elastyczność producentom OEM , umożliwiając stosowanie tego samego falownika w zastosowaniach różnorodnych typów silnika.
Silniki synchroniczne reluktancyjne (SynRM)
Silniki synchroniczne reluktancyjne (nie należy mylić z silnikami z przełączaną reluktancją) mają podobną konstrukcję stojana do standardowych silników indukcyjnych, jednak zasadniczo różnią się wykonaniem wirnika, którego kształt zapewnia zmienną i zależną od jego położenia wartośc reluktancji, co z kolei wywiera ogólnie duży wpływ na poprawę wydajności silnika . Silniki SynRM idealnie nadają się do aplikacji ze zmiennym momentem.
Optidrive P2 jest przystosowany do wydajnego sterowania silnikami synchronicznymi reluktancyjnymi, pozwalając na osiągnanie wymiernych korzyści w dedykowanych zrealizacjach.
Prosta w użyciu funkcjonalność PLC
Obszerna biblioteka dostępnych funkcji:
- funkcje logiczne
- komparatory
- bloki czasowe
- funkcje matematyczne
- funkcje dostępu do rejestrów wewnętrznych
Wszystkie bloki mogą być łatwo łączone w intuicyjnym edytorze i w celu tworzenia elastycznych programów.
Programy mogą być zabezpieczone, aby zapobiec nieautoryzowanemu kopiowaniu.
Edytor umożliwia kontrolę nad funkcjonowaniem napędu, w tym wszystkimi wejściami i wyjściami.